Ondersteuning nodig?

Onze dienstverlening is veelzijdig en de vragen van onze klanten uiteenlopend. Daarom vind je op onze website al een uitgebreid overzicht van veel gestelde vragen. Zo krijg je in de meeste gevallen al direct een antwoord op je vraag. Staat jouw vraag er écht niet tussen? Dan staat onze klantendienst klaar om je verder te helpen!

Heb je nog vragen? Wij beantwoorden die graag!

Contacteer ons

Veelgestelde vragen

Verzenden

Hoe verzend ik online een pakket?

Met kariboo! verzend je je pakket in vier stappen en zonder gedoe! Klik hier voor meer informatie.

Kan ik ook een verzendlabel in een kariboo!-spot kopen?

Nee, dat kan niet. Je kan enkel online verzendlabels aankopen. Zo staan jouw gegevens en de gegevens van de bestemmeling netjes en leesbaar op het verzendlabel. Bovendien creëert onze website automatisch een unieke barcode die meermaals door onze kariboo!-spots en ons sorteercentrum wordt gescand. Zo kan je via onze handige track & trace tool je pakje van bij de afgifte tot de uiteindelijke levering perfect opvolgen.

Waar en hoe kan ik mijn pakketje afgeven?

Zoek hier de voor jou dichtsbijzijnde kariboo!-spot. Gevonden? Breng dan je pakketje tijdens de openingsuren binnen. kariboo! doet de rest en sturen je nog een mail ter bevestiging. Geen gedoe dus!

Wat is een Spot2spot verzending?

Bij Spot2Spot verzend je een pakket door het als verzender af te geven in een kariboo!-spot naar keuze. De bestemmeling haalt het op in de gekozen kariboo!-spot. We verzenden dus van de ene naar de andere winkel. Dit is de goedkoopste manier om in België pakketten te verzenden. Bovendien surfen onze pakketten mee op bestaande transporten waardoor dit ook een milieuvriendelijke manier is om pakketten te leveren.

Levert kariboo! ook aan huis?

Ja. Klik dan bij het aanmaken van je verzendlabel de dienst thuislevering aan. Zoek je milieuvriendelijkere en goedkopere manier? Kies dan een Spot2Spot levering.

Waar vind ik de dichtstbijzijnde kariboo!-spot?

Klik hier en vul een postcode of adres in. De site toont je de dichtstbijzijnde spots en hun openingsuren. En omdat we het graag overzichtelijk houden krijg je zowel een kaart als een lijst te zien.

Hoe lang blijft mijn pakket in de kariboo!-spot voor afhaling liggen?

Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om je pakket in de door jou gekozen kariboo!-spot af te halen. Daarna gaat het automatisch retour naar ons sorteercentrum en contacteren we de verzender voor verdere instructies.

Ik bestelde via webshop, kan ik het retour sturen?

Ja hoor. Dat kan zelfs op verschillende manieren. Is de verzender een webshop? Dan raden we je wel aan eerst even naar de retourvoorwaarden te kijken. Meestal vind je die terug op de homepage van de website of in hun algemene voorwaarden onderaan die homepage. Werkt de webshop samen met kariboo! voor retourneren? Dan kan je je pakket binnenbrengen in een kariboo!-spot naar keuze. Moet je zelf instaan voor het terugsturen? Koop dan hier je verzendlabel aan voor zendingen binnen België. Breng dat op je pakket aan dat je vervolgens naar je favoriete kariboo!-spot brengt. kariboo! doet de rest.

Wat is het voordeel van een kariboo! account aanmaken?

In je persoonlijke kariboo! omgeving moet je niet iedere keer opnieuw je persoonsgegevens ingeven, kan je de status van je verzendingen volgen of de historiek raadplegen. Bovendien ontvang je van kariboo! het laatste nieuws en interessante acties.

Kan ik een factuur ontvangen?

Dat kan! Verschilt dat van het leveradres? Geef dan na het creëren van je account ook je factuurgegevens op.

Hoeveel kost een verzending?

Levering in een kariboo!-spot kan al vanaf € 4,00. Een pakketje in België aan huis laten leveren kan je bij ons vanaf 6,50 € incl BTW. De prijs van je verzending is afhankelijk van het type verzending, gewicht en grootte van je pakket.

In welke verpakking kan ik mijn pakket verzenden?

Het is belangrijk dat je pakket goed bij de bestemmeling aankomt. Daarom vraagt kariboo! dat je je pakje goed beschermt met bijvoorbeeld bubbelomslagen of een kartonnen doos. Onvoldoende beschermde of los verpakte goederen kunnen we helaas niet veilig verzenden en worden daarom niet aanvaard.

Wat mag ik met kariboo! verzenden?

Je mag alles verzenden zolang het pakket niet meer weegt dan 20 kg en niet groter is dan 50cmx50cmx50cm.

De volgende goederen mag je NIET verzenden via kariboo!?

  • Gevaarlijke producten zoals: wapens, munitie, gas, ontplofbare, ontvlambare, radioactieve, giftige en bijtende stoffen evenals alle voorwerpen die een gevaar kunnen vormen voor de menselijke omgeving of schade kunnen aanrichten aan de andere pakketten die worden vervoerd;
  • Vloeistoffen, breekbare goederen, voeding, juwelen, edelstenen, waardepapieren, kostbare metalen, munten, deviezen, bankbiljetten, betalingseffecten, vervalsingen, levende of dode dieren, drugs en verdovende middelen;
  • Pakketten waarvan de inhoud of het vervoer in strijd is met de wet.

Bieden jullie een pakketgarantie aan?

Dat kan! Het volstaat bij het aanmaken van de verzending de optie "pakketgarantie" aan te vinken. Hiermee is je pakket voor een maximum waarde van € 500 gedekt.

Hoe weet de bestemmeling waar en wanneer hij zijn pakket kan afhalen?

De bestemmeling ontvangt een e-mail van kariboo! zodra zijn pakket is aangekomen in de gekozen kariboo!-spot. Die e-mail bevat alle details met betrekking tot het adres, de ligging en de openingsuren van de kariboo!-spot.

Hoe lang is mijn pakket onderweg?

Gemiddeld is een pakket 3 werkdagen onderweg. Opgepast, wij rekenen enkel de dagen waarop onze kariboo!-spots geopend zijn.

Wil je als webshop pakketten versturen?

Dat kan! Tof dat je ons je vertrouwen wil geven. Contacteer ons en we helpen je graag aan de juiste oplossing.

Wat zijn de maximum afmetingen van pakketten die ik met kariboo! kan verzenden?

kariboo! verzendt standaard pakketten met een maximum gewicht van 20 kg en met een maximum omtrek van 50 cm x 50 cm x 50 cm.

Ik bestelde via een webshop, zijn de retours betalend?

We raden je aan de retourvoorwaarden op de website van de webshop te raadplegen.

Ik kreeg een pakket van een particulier, kan ik het retour sturen?

Dat kan. Indien je graag je pakketje dat je van een particulier hebt ontvangen wil terugsturen, kan je via onze website een verzendlabel kopen.

Hoe moet ik mijn retour van Vente-Exclusive.com via kariboo! terugzenden?

Dat is heel eenvoudig: verpak de artikelen die je wilt retourneren netjes (dat mag in de oorspronkelijke verpakking met daarop het originele verzendlabel), noteer het retouradres duidelijk leesbaar op de verpakking, steek het retourformulier in de doos of zak en sluit deze zorgvuldig af. Het retouradres is: Vente-Exclusive.com Dienst retours Humaniteitslaan 111 1601 Ruisbroek. Kijk hier  welke de dichtbijzijnde kariboo!-spot in je buurt is en geef het pakket daar af. Betaal in onze spot 2 euro voor de verzending en het pakket wordt naar de retourafdeling verzonden. Je ontvangt na afgifte een bewijsje met daarop je nummer waarmee je hier de status van je pakket kan opvolgen.

Belangrijk: je moet GEEN verzending aanvragen op de website van kariboo! om een pakket retour te sturen naar Vente-Exclusive.com.

Diensten voor bedrijven

Hoe kan ik pakketten verzenden met kariboo!?

Afhankelijk van het volume biedt kariboo! meerdere budgetvriendelijke oplossingen. Ben je een starter of verzend je slechts occasioneel? Klik dan hier. Wil je dagelijks pakketten verzenden? Laat ons dat weten via dit formulier. Je hoort snel van ons.

Vanaf welk volume kan ik pakketten met kariboo! verzenden?

kariboo! biedt oplossingen voor alle volumes. Ben je een starter of verzend je slechts occasioneel? Klik dan hier. Wil je dagelijks pakketten verzenden? Laat ons dat weten via dit formulier. Je hoort snel van ons.

Wanneer ontvang ik een factuur van kariboo!?

kariboo! factureert altijd op het eind van de maand. De betaling gebeurt - afhankelijk van de gebruikte verzendoplossing - voor of na de effectieve verzending van uw pakket.

Kan ik met kariboo! ook pakketten aan huis laten leveren?

kariboo! is aan de basis een netwerk van afhaalpunten waar pakketten voordelig naar worden verzonden. Als extra dienst biedt kariboo! ook thuislevering aan.

Diensten voor e-commerce

Hoe kan ik kariboo! op mijn webshop integreren?

kariboo! biedt verschillende integratiemogelijkheden aan. Neem contact op met de commerciële dienst van kariboo! om te bekijken welke IT tool het meest geschikt is voor jouw webshop. Dit doe je door een mailtje te sturen naar info@kariboo.be

Hoe kan ik vanuit mijn webshop in de backend automatisch labels genereren?

kariboo! biedt meerdere mogelijkheden om verzendlabels te maken. Wij kunnen een custom koppeling opzetten met jouw webshop of je een aangepaste plugin aanbieden, we hebben een shipping manager, enz. Neem via dit formulier contact met ons op en we bekijken samen wat voor jouw webshop de beste oplossing is.

Oplossingen voor Fieldteams

Wat is het verschil tussen een Innight levering en een levering in een kariboo!-spot?

Beide zijn levermethodes waarbij er 's nachts wordt geleverd. Het grote verschil? Bij Innight delivery leveren we op locatie. Dit kan de koffer van een wagen, een garagebox, een kluis of retailpunt, enz. zijn. Het tweede grote verschil is de kostprijs. Een levering in een kariboo!-spot is vijf keer goedkoper dan een Innight levering doordat de pakketjes meesurfen op bestaande transporten.

Kan ik mijn stock van wisselstukken, promomateriaal, etc ook bij kariboo! stockeren?

Dat kan! Voordeel is dat ons warehouse en het sorteercentrum voor de verdeling van de leveringen op dezelfde locatie liggen waardoor je én transportkosten uitspaart én je je bestellingen later kan verwerken. Hierdoor kunnen jouw techniekers, agenten of commerciële medewerkers extra laat hun bestelling doorgeven en de volgende voormiddag hun pakket in hun favoriete kariboo!-spot afhalen.

Vanaf hoe laat kan mijn medewerker zijn pakket in een kariboo!-spot afhalen?

Doordat kariboo! in al zijn winkels s'nachts levert ligt jouw pakketje al vanaf 7u30 in de gekozen kariboo!-spot. Ons netwerk is doorgaans open van 7u tot 19u gedurende 6 dagen op 7. Klik hier voor meer informatie over de openingsuren van onze spots

Traceren en volgen

Waar vind ik mijn tracking code?

Met het barcodenummer kan je je pakket volgen. Je vindt het barcodenummer onderaan de streepjescode op je verzendlabel.

Mijn tracking code wordt niet herkend in jullie systeem... Wat nu?

Kijk goed na of je het juiste barcodenummer hebt ingegeven. Is dat het geval? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Hoe weet ik wanneer ik mijn pakket kan afhalen?

Je ontvangt een e-mail van kariboo! van zodra je pakket is aangekomen in de gekozen kariboo!-spot. In deze mail staan alle details met betrekking tot het adres, de ligging en de openingsuren van de kariboo!-spot.

Waar en wanneer kan ik mijn pakket afhalen?

Je ontvangt een e-mail van kariboo! van zodra je pakket is aangekomen in de gekozen kariboo!-spot. In deze mail staan alle details met betrekking tot het adres, de ligging en de openingsuren van de kariboo!-spot.

Waarom ontving ik nog geen e-mail van kariboo!?

Je ontvangt geen e-mail zo lang het pakket niet in de door jou gekozen kariboo!-spot voor ontvangst werd gescand. Wil je zeker zijn of jouw pakket al is aangekomen? Geef dan hier je barcodenummer in.

Ik stel schade vast nadat ik het pakket ontvangen heb?

Komt je pakket van een webshop? Dan meld je het best de schade bij hen. Je krijgt dan van die webshop instructies voor het terugsturen en ontvangen van een nieuw pakket. Komt je pakket van een particulier? Neem contact op met de afzender.

Ik kreeg bericht in mijn brievenbus dat ik mijn pakket moet afhalen, maar weet niet waar. Hoe kom ik dat te weten?

Als je niet thuis bent, probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een ‘niet thuis-code’. Ga met deze code naar de website van de bezorger. Daar kan je zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wil ontvangen. Je kan je keuze tot 22:00 uur doorgeven.

How can I contact the customer service of PostNL?

The PostNL customer service can be reached each working day between 10.00 and 16.00h. You can contact them by telephone on 0032 (0) 15 48.02.85 or send a message via: https://onlineverzendservice.be/Main.aspx#/contact

Ik stel bij het afhalen schade vast aan het pakket, wat nu?

Stel je bij het afhalen van je pakket in de kariboo!-spot schade vast? Dan kan je je pakket ter plekke weigeren.